PODPORA

Zákaznická podpora:
PO – PÁ | 8:00-17:00
+420 608 70 70 90
info@chutrust.cz
https://www.facebook.com/chutrust

Další informace:
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

CREATE ACCOUNT

FORGOT YOUR DETAILS?

Proč tolik nových firem krachuje? Ze všech stran dnes slýcháme, jak je podnikání rizikové, jak každý 3. nebo dokonce 2. podnikatel zkrachuje během prvního roku atd. Ono je to třeba i pravda, ale takoví podnikatelé, kteří zkrachují, tedy neuspějí, si za to mohou vždy sami. A díky těmto neúspěšným jedincům je na podnikání nahlíženo jako na velmi rizikové odvětví. ‚Rizikové‘ je relativní. Pro někoho je to risk, pro někoho jistota.

Poslouchaní toho, jak všichni krachují, určitě není dobrá motivace pro začínající podnikatele a jejich startupy. Proto si dnes přiblížíme ty nejčastější překážky, na které mladé firmy narážejí a kolikrát se s nimi nedokáží vypořádat a pomalu klesají ke dnu. Pojďme se společně podívat na co si dát při rozjezdu pozor, aby vám pak už nic nebránilo v cestě za masivním úspěchem.

Špatné reakce na změny trhu

Hodně se novým firmám stává, že jsou příliš konzervativní. Nereagují na změny na trhu nebo dokonce žijí v minulosti a používají metody, které už dávno nefungují. Je důležité být otevřený novým možnostem a promptně uzpůsobovat strukturu svého chodu na základě aktuálního stavu trhu.

Situace vám někdy může hrát do karet a jindy zase naopak vůbec, důležité ovšem je, abyste se smířili s pravdou a jednali adekvátně tak, abyste za každé situace profitovali. Žijeme v progresivní době, kdy se trh mění rychleji a rychleji. Tím více pozornosti bychom měli věnovat analýze trhu a momentálních trendů.

Nedostatek motivace

Co je dalším velkým problémem nově vznikajících firem je nedostatek psychického pohonu. Hodně podniků vlastně ani neví, kam směřují. Člověk, který jde rychle, ale neví kam, se do cíle nikdy nedostane. Kdežto člověk, který jde třeba jen velmi pomalu, ale ví kam, svého cíle dosáhne, dříve či později.

Když už firma tedy ví, kam směřuje, bývá velmi častým problémem, že lidé, podílející se na jejím chodu, nejsou na cestě za cílem dostatečně nebo vůbec motivovaní. Své lidi musíte pravidelně motivovat. Důležité také je, aby se cítili důležití a měli vizi – musí vědět, že to, co dělají, má smysl a perspektivu. Dávejte jim vědět, co pro vás znamenají. Chovejte se ke svým svěřencům familiárně a vytvářejte si s nimi kvalitní vztah. Nesmí vás mít za ‚obávaného šéfa‘. Bez kvalitního týmu nikdy nedosáhnete úspěchu.

Nedostatečná vytrvalost

Problematika spojená s nedostatečnou vytrvalostí je snad vůbec ten nejčastější problém. Podnikatelé to balí dříve, než vůbec začnou. Jsou pesimističtí a pokud si nezačnou během měsíce vydělávat, vzdávají se. To je obrovská chyba. Neříkám, že zůstat motivovaný po celou dobu rozjezdu firmy je snadné. Vůbec ne. Právě tady se ukáže, kdo na to opravdu má. Tady se ve skutečnosti rozcházejí ti úspěšní a neúspěšní.

Říká se, že podnikání trvá rozjet průměrně 10let! Není to tedy evidentně vůbec lehké. Podnikání také není zdaleka pro každého. Byli byste třeba ochotni pracovat rok bez žádného nebo minimálního zisku? Většina lidí ne. A právě ta menšina, to jsou ti úspěšní, kterým se jejich tvrdá práce ‚zadarmo‘ zúročila.

Závěr

Na závěr je důležité podotknout, že pokud registrujete, že ve vaší firmě není něco v pořádku, měli byste neprodleně zjistit, kde je jádro problému a daný problém eliminovat, a to co nejdříve, v brzkém stádiu. Zítra už by totiž daný problém mohl mít fatální dopad na chod vaší firmy. Proč ho tedy nevyřešit hned? Nebagatelizujte vznikající komplikace! Neprokrastinujte. Ne nadarmo se říká: “Co můžeš udělat dnes, nenechávej na zítra“.

TOP